خمینه های لورنتزی با خمیدگی ثابت و از نقص همگنی یک

پایان نامه
چکیده

در این رساله عمل های از نقص همگنی یک (که یک گسترش طبیعی عمل های همگن است) بر خمینه های لورنتزی با خمیدگی ثابت بررسی می شود.

منابع مشابه

رده بندی خمینه های ریمانی از نقص همگنی یک و با خمیدگی مثبت

در این پایان نامه به مطالعه خمینه های ریمانی ازنقص همگنی یک می پردازیم. (منظور از یک خمینه ریمانی از نقص همگنی یک، خمینه ریمانی است که تحت عمل یک گروه لی ‏‎-g‎‏ که ‏‎g‎‏ معمولا یک زیر گروه بسته ازگروه ایزومتری های ‏‎-m‎‏ است، دارای یک مدار ابر رویه باشد.) و چند شرط کافی بریا تمام ژئودزیک بودن یک مدار تکین ارائه می دهیم. در پایان به عنوان کاربرد، مساله رده بندی خمینه هایی که خمیدگی مثبت دارند و ...

15 صفحه اول

مروری بر عمل های با نقص همگنی یک

در این مقاله، پس ارائه تاریخچه ای از عمل های با نقص همگنی یک، نتایج پژوهش های انجام شده در زمینه رده بندی عمل های با نقص همگنی یک بر خمینه های ریمانی و شبه ریمانی با تقریب هم ارزی مداری آورده شده است. همچنین مسئله های باز پژوهشی موجود در این زمینه معرفی شده اند.

متن کامل

خمینه های ریمانی با انحنای ثابت منفی و نقص همگنی کوچک

فرض کنیم m خمینه ی ریمانی با انحنای ثابت و منفی،و g گروه لی از ایزومتریهای آن باشد که با نقص همگنی دو روی آن عمل کند. در این پایان نامه ما گروههای بنیادی و مدارهای m را بررسی می کنیم.

خمینه های ریمانی با انحنای منفی غیر ثابت و نقص همگنی کوچک

در این پروژه فرض می کنیم m یک منیفلد ریمانی با انحنای منفی غیر ثابت و نقص همگنی کوچک باشد.m را ازنظر توپولوژیکی مورد بررسی قرار می دهیم. ثابت می کنیم که اگر m یک منیفلد با انحنای منفی از نقص همگنی دو و غیر همبند ساده باشدآنگاه با ضرب یک کره و فضای اقلیدسی هومئومرفیک است.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه تربیت مدرس - دانشکده ریاضی

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023